SPRAWDŹ NA:
Zapraszam
do kontaktu
Zapraszam do kontaktu
+48 510 983 400
kontakt@personaltalent.pl
Personal Talent Anna Bartoszewicz-Pajka z siedzibą w Gdańsku, przy Piotrkowskiej 21
NIP: 8471077578, REGON: 191648773
e-mail: kontakt@personaltalent.pl, tel. +48 510 983 400
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.
Foto: pixabay.com, unsplash.com, pexels.com
Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Realizacja: Plutowski.pl
Consulting: Adam Plutowski
Jesteś jedyną osobą na świecie,
która może wykorzystać swój potencjał
~ Zig Ziglar
Benefity dla pracowników to temat, który zawsze budzi emocje – mimo że wśród potrzeb pracowników benefity pozapłacowe znajdują się niżej niż wynagrodzenie. Jeśli pracownicy mieliby sami wybrać, to zdecydowanie wybraliby podwyżkę.
Zatem dlaczego firmy fundują kartę multisport, owocowe czwartki, opiekę medyczną …? Ponieważ kafeteria benefitów nie jest zamiennikiem wynagrodzenia, lecz dodatkiem, który wyraża kulturę organizacyjną firmy i wartości, którymi ona żyje.
Pandemia zmieniła nieco układ atrakcyjności dodatków pozapłacowych. Na znaczeniu zyskały te związane ze zdrowiem – fizycznym i psychicznym. Są to opieka medyczna, organizowanie punktów szczepień w firmie czy finansowanie terapii u psychologa. W tej kafeterii benefitów coraz częściej znajduje się coaching i inne formy rozwoju osobistego. Jedno i drugie w najbliższych latach będzie zyskiwało na znaczeniu wśród świadczeń pozapłacowych.
Pandemia pokazała, jak ważne są takie umiejętności jak: elastyczność (aby dostosować się do nowej sytuacji), umiejętność organizacji czasu pracy (w kontekście pracy zdalnej) czy radzenie sobie z tendencją do odwlekania (w sensie ruszenia do przodu mimo obaw i niepewności). Nie wspominając o kompleksowym przejściu przez zmianę czy przekonaniach o „nowym”.
Jednak coaching jako benefit nie może być w stylu przed-pandemicznym. Tzn. taki, którego cel określa pracodawca (finansujący cały proces). Coaching biznesowy, managerski, stanowiskowy, w którym firma wskazuje, jaki obszar trzeba „naprawić” nie jest wartościowym benefitem.
Sens ma taki proces, w którym cel i temat wybiera coachee, tzn w tym wypadku pracownik, który widzi dla siebie korzyść w wyborze sesji coachingowych z kafeterii benefitów. Gdy zobaczy swój potencjał, odkryje przekonania , które go blokują czy rozpozna swój lęk czy niepewność i znajdzie rozwiązanie problemu, z którym przyszedł - będzie to fundament pozytywnej zmiany. Odczuje to pracownik, jego najbliżsi, a także współpracownicy, szef, kontrahenci … itd.
Umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby swoich ludzi, udzielanie im wsparcia i dawanie konkretnych narzędzi to naprawdę klucz do sukcesu (firmy i pracownika).
Najnowsze wpisy:
Najnowsze wpisy: