SPRAWDŹ NA:

Zapraszam

do kontaktu

Zapraszam do kontaktu

+48 510 983 400

kontakt@personaltalent.pl

Personal Talent Anna Bartoszewicz-Pajka z siedzibą w Gdańsku, przy Piotrkowskiej 21

NIP: 8471077578, REGON: 191648773

e-mail: kontakt@personaltalent.pl, tel. +48 510 983 400

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Foto: pixabay.com, unsplash.com, pexels.com

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

 

 

Realizacja: ColinMedia.pl

Consulting: Adam Plutowski

Jesteś jedyną osobą na świecie,

która może wykorzystać swój potencjał

 

~ Zig Ziglar

Zadzwoń

Napisz

Możesz używać języka, aby błogosławić lub przeklinać. Słowem możesz zachęcać lub zniechęcać, budować lub niszczyć.  Profesor John Bargh z New York University przeprowadził eksperyment na studentach.

 

Losowo zostali przydzieleni do jednej z dwóch grup i każdy dostał zestaw słów, które miał połączyć w sensowne zdania. Studentom powiedziano, że celem eksperymentu jest badanie prędkości, z jaką wykonają zadanie.W teście pierwszej grupy były takie wyrazy jak "agresywnie", "śmiały", "nieuprzejmy", "niepokoić", "zakłócać", "przeszkadzać" itp. W drugiej grupie studenci otrzymali słowa takie jak "szacunek", "taktowny", "uprzejmy", "cierpliwie”, "ustępować", "miły" itp.

 

Po zakończonej pracy każdy student miał odnieść wypełniony kwestionariusz organizatorowi i otrzymać dalsze instrukcje.Gdy student przychodził, to za każdym razem organizator był zajęty rozmową z asystentką. I to było sedno eksperymentu: zmierzenie czasu, po którym student przerwie tę sytuację, aby porozmawiać z organizatorem. Bargh przewidywał, że studenci z grupy rozwiązującej test z uprzejmymi słowami zdecydują się przerwać rozmowę później niż ci, którzy musieli używać agresywnych słów. Jednak wyniki go zaskoczyły. W czasie pierwszych 10 minut rozmowę przerwało tylko 16 % osób z grupy „uprzejmej” - większość poczekała, aż organizator skończy pogawędkę.

 

Natomiast w drugiej grupie rozmowę przerwało 67 % osób. Kilkuminutowy kontakt ze słowami „agresywnymi” albo „uprzejmymi” miał aż tak duży wpływ na zachowanie.

 

O mocy słów przeczytasz także tutaj.

 

Moc języka na co dzień

31 lipca 2020

Zadzwoń

Napisz

Benefity dla pracowników to temat, który zawsze budzi emocje – mimo że wśród potrzeb pracowników benefity pozapłacowe znajdują się niżej niż wynagrodzenie. Jeśli pracownicy mieliby sami wybrać, to zdecydowanie wybraliby
To nie jest kompletna lista. Dopisz swoje pomysły albo zmodyfikuj moje propozycje. Im bardziej ta lista będzie Twoja, tym łatwiej to zrealizujesz. Pamiętaj: małymi krokami. Stań oko w oko ze
Możesz używać języka, aby błogosławić lub przeklinać. Słowem możesz zachęcać lub zniechęcać, budować lub niszczyć. Profesor John Bargh z New York University przeprowadził eksperyment na studentach. Losowo zostali przydzieleni do

Najnowsze wpisy:

Benefity dla pracowników to temat, który zawsze budzi emocje – mimo że wśród potrzeb pracowników benefity pozapłacowe znajdują się niżej niż wynagrodzenie. Jeśli pracownicy mieliby sami wybrać, to zdecydowanie wybraliby
To nie jest kompletna lista. Dopisz swoje pomysły albo zmodyfikuj moje propozycje. Im bardziej ta lista będzie Twoja, tym łatwiej to zrealizujesz. Pamiętaj: małymi krokami. Stań oko w oko ze
Możesz używać języka, aby błogosławić lub przeklinać. Słowem możesz zachęcać lub zniechęcać, budować lub niszczyć. Profesor John Bargh z New York University przeprowadził eksperyment na studentach. Losowo zostali przydzieleni do

Najnowsze wpisy: