SPRAWDŹ NA:

Zapraszam

do kontaktu

Zapraszam do kontaktu

+48 510 983 400

kontakt@personaltalent.pl

Personal Talent Anna Bartoszewicz-Pajka z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Królowej Jadwigi 137D/3, NIP: 8471077578, REGON: 191648773, adres e-mail: kontakt@personaltalent.pl, tel. kontaktowy: +48 510 983 400

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

 

 

Realizacja: ColinMedia.pl

Consulting: Adam Plutowski

Jesteś jedyną osobą na świecie,

która może wykorzystać swój potencjał

 

~ Zig Ziglar

Zadzwoń

Napisz

Zadzwoń

Napisz

Realizuję swoje cele. To proste. 

Wielu ludzi pragnie zmiany w życiu na lepsze. Zmiana może dotyczyć pracy, kariery, relacji z ludźmi, rozwoju osobistego, spędzania wolnego czasu itd. Ale jak ogarnąć teraźniejszość? 

 

Wiemy, że najpierw był chaos, potem słowo, a następnie działanie, czyli tworzenie. Tak na ogół się dzieje, nie tylko przy tworzeniu świata, ale także w mniejszych sprawach. To sprawdzona metoda, więc możesz ją wykorzystać także we własnym życiu.  Ale jak przejść od chaosu do tworzenia? Przede wszystkim trzeba wiedzieć, jak ma być – czyli określić cel. Potem – ułożyć plan, a następnie go zrealizować. Proste? Niby tak. Tylko od czego zacząć?


Cel, który nie pozostawia wątpliwości


Marta na swoje 35 urodziny postanowiła: „będę żyła zdrowiej”. Postanowienie padło i Marta zaczęła analizować jak to zrobić. Przeczytała kilka artykułów w internecie na temat zdrowego stylu życia - szukała porad i argumentów, że warto podjąć wyzwanie oraz pułapek, które mogą ją spotkać. „Oto dlaczego muszę się zmienić. Oto dane, które tego dowodzą. Na to muszę uważać”. Tak minął miesiąc. Faza „analizy” trwała, a faza „czynu” nie następowała. 


Dlaczego tak się stało? Przede wszystkim dlatego, że Marta postawiła sobie bardzo ogólny cel: „będę żyła zdrowiej”. Zabrakło w nim precyzji. W takiej niejednoznaczności kryje się niebezpieczeństwo. Wyobraźmy sobie, że w nadziei na zdrowe życie Marta postanowiła dziś, że pójdzie do klubu fitness. Ale spójrzmy prawdzie w oczy. Już za kilka dni, kiedy będzie zmęczona, nie pójdzie ćwiczyć, ale zamieni cel w ramach „zdrowego życia” (bo też mieści się w tym postanowieniu), na inny: zapali mniej papierosów niż zwykle. Jednak trudna sytuacja w pracy spowoduje, że zapali tyle samo lub nawet więcej niż zwykle.  Granica zacznie się rozmywać. Wtedy Marta będzie „przestrzegała” zasady „mniej papierosów”, ale tylko w domu. Wtedy poszuka innego działania, które mieści się w ogólnym celu. Niestety, gdy chodzi o samokontrolę, szukamy luk i usprawiedliwień.


Odpowiedzią na tego typu dylematy są bardzo konkretne cele. Wyeliminuj niejednoznaczność. Marta (i każdy z nas) potrzebuje czarno-białego celu, takiego, który nie pozostawia żadnego pola manewru. Gdyby Marta zmieniła postanowienie i zamiast „żyć zdrowiej”, postanowiła „będę chodziła we wtorki i czwartki do klubu fitness” albo „całkowicie zrezygnuję z jedzenia fast food’ów”? Takie cele nie pozostawiają możliwości ucieczki. 


Krok po kroku do zmiany

 

  • Wyznacz cel. Niech będzie konkretny, mierzalny, wykonalny, ważny, określony w czasie oraz pozytywny.   

  • Zaplanuj konkretne działania. Przełóż górnolotny cel na konkretne zachowania. 

  • Wyobraź siebie, gdy już jesteś u celu. Jak wyglądasz, co robisz?  Narysuj to lub opisz.

  • Skoncentruj się na pierwszym kroku w drodze do celu.

  • Zbuduj nawyk. Przekonaj się, że Twoje działania stały się rutyną.


Zapytaj siebie

 

  • Gdybyś miał(a) podnieść jakość swojego życia na wyższy poziom, jaką sferę swojego życia chciał(a)byś zmienić w ciągu najbliższych 3 - 6 miesięcy?

  • W skali od 1 do 10, na ile oceniłbyś poziom swojej satysfakcji w tej sferze na dziś dzień?

  • Co stracisz, jeśli nie zajmiesz się tą sferą życia? 

  • Co zyskasz, jeśli zajmiesz się tą sferą życia? Jak to zmieni całe twoje życie?

  • Co cię do tej pory zatrzymywało? Jaką historyjkę powtarzasz sobie i innym na temat tej sfery życia, by usprawiedliwiać obecny stan rzeczy?

  • W skali od 1 do 10, na ile chcesz się zaangażować w tę zmianę?

  • Co konkretnie zrobisz? Kiedy?

 

Zainspiruj się

 

  • Piosenka „Nazywaj rzeczy po imieniu” Raz Dwa Trzy

  • Piosenka „Czas spełnienia” Hey

  • Książka: „Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić”, C. Heath, D. Heath

28 listopada 2018

WYŚLIJ CV