SPRAWDŹ NA:

Zapraszam

do kontaktu

Zapraszam do kontaktu

+48 510 983 400

kontakt@personaltalent.pl

Personal Talent Anna Bartoszewicz-Pajka z siedzibą w Gdańsku, przy Piotrkowskiej 21

NIP: 8471077578, REGON: 191648773

e-mail: kontakt@personaltalent.pl, tel. +48 510 983 400

 

Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione.

Foto: pixabay.com, unsplash.com, pexels.com

Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)

 

 

Realizacja: ColinMedia.pl

Consulting: Adam Plutowski

Jesteś jedyną osobą na świecie,

która może wykorzystać swój potencjał

 

~ Zig Ziglar

Zadzwoń

Napisz

Zadzwoń

Napisz

Skup się

O uważności słychać coraz więcej. Jest dużo poradników, blogów, zeszytów ćwiczeń i aplikacji na smartfony. To dobrze, bo  uważność sprawia, że jesteśmy bardziej świadomi tego, co dzieje się w danej chwili w naszym umyśle. Pomaga zauważać i lepiej rozumieć własne zachowania, reakcje i emocje – a to z kolei pomaga budować naszą samoświadomość w wielu obszarach życia. 

 

Zaledwie 10 minut codziennego treningu uważności w okresie pięciu tygodni zwiększa samoświadomość o 35%.

 

Jednym ze sposobów ćwiczenia uważności jest medytacja. Masz do wyboru wiele technik, m.in.: modlitwa kontemplacyjna, lectio divina, medytacja uważnościowa (mindfulness), medytacja wglądowa (tzw. Vipassana), medytacja Zen (zazen), a także medytacje związane z praktykami ruchowymi (Joga, Tai Chi, Qi Gong, pielgrzymowanie). Chociaż medytacje różnią się między sobą specyficznymi technikami, to jednak mają wspólny cel: osiągnięcie indywidualnej uważności, czyli zdolności bycia otwartym na wszystkie wrażenia i wydarzenia „tu i teraz”.

 

Uważność to skupienie całej uwagi na tym, czym zajmujesz swój umysł i ciało w danej chwili. To świadome odczuwanie i docenianie tej czynności. To także obserwowanie z pewnym dystansem własnych emocji, doznań, tego, co widzisz – po to, by nie reagować impulsywnie, by powstrzymać automatyczny osąd tego, co Cię spotyka, by najpierw dać sobie czas na doświadczenie, przeżycie danej chwili. To też pozostanie spokojnym i obecnym nawet w chwilach, gdy wszystko wali się nam na głowę. Trudne?

 

Kiedy słyszysz: mindfulness, medytacja  – to być może masz od razu przed oczami obrazki z internetu:  kwiat lotosu, kamienie ułożone jeden na drugim czy morze o zachodzie słońca.Ale doświadczanie chwili, to także gotowanie zupy, codzienna jazda do pracy, odkurzanie, wyrzucanie śmieci, jazda rowerem pod górę. Życie składa się głównie z takich momentów: ani dobrych, ani złych, po prostu zwyczajnych.Zatem uważność nie wymaga specjalnej oprawy, markowego stroju do jogi czy urzekających krajobrazów. Możesz doświadczać codzienności, gdy zauważasz i czujesz swoje małe zachwyty i przyjemności, ale też swoje zniecierpliwienia czy frustracje.

 

Moje doświadczenie podczas pracy z Klientami pokazuje, że  - gdy już się tego nauczą - w takich małych, prozaicznych czynnościach potrafią odkryć niespodziewanie wiele treści.

 

12 grudnia 2019

WYŚLIJ CV